We wtorek 5 kwietnia w naszym Technikum Kreatywnym w Szczecinie gościliśmy uczniów i nauczycieli z Gimnazjum nr 5 ze Szczecina. Dla naszych gości specjalnych zorganizowaliśmy aktywizujace zajęcia warsztatowe, na których mówiliśmy m.in. o sposobach ochrony danych w internetcie, tajnikach skutecznej autoprezentacji oraz przekazaliśmy gimnazjalistom ciekawe spoby na skuteczną naukę (na przykłąd na zbliżający się egzamin gimnazjalny). Uczniowie pięciu klas zdecydowali, że wezmą udział w warsztatach dotyczących:

  • Zagrożeń w internecie oraz sposobów ochrony swojej prywatności za pomocą prostych narzędzi, programów ograniczających możliwość wykorzystania naszych danych;
  • Autoprezentacji, czyli tego jak nas widzą inni oraz tego jak my postrzegamy ludzi;
  • Mnemotechnik, sposobów szybszego zapamiętywania liczb, słów, tekstów przez uruchomienie wyobraźni i skojarzeń.

Kreatywność, twórcze uczenie, umiejętności informatyczne, nastawienie na rozwój osobowości – te idee staraliśmy przekazać się uczniom Gimnazjum numer 5. Zajęcia przeprowadzili nauczyciele Technikum Kreatywnego. Zadbaliśmy o to, by całość zgodnie z planem była ciekawa i angażująca! Obok kształcących warsztatów mieliśmy czas na ciekawe rozmowy z gośćmi o ich dalszych planach związanych z nauką. Zapytaliśmy o to zarówno nauczycielkę, jak i uczniów.

 

Sprawdźcie co odpowiedzieli! 

Dorota Chrobrowska – nauczycielka klasy o profilu informatycznym, Gimnazjum nr 5 w Szczecinie 

„Wielu z moich uczniów ma już bardzo dobrze sprecyzowane plany na przyszłość. Wiedzą, w jakim kierunku chcą się kształcić i wybierają technikum, jako tę szkołę, która pozwoli im szybko zrealizować ich plany. Wielu z nich już zajmuje się programowaniem, tworzą swoje aplikacje. Wiedzą także, że na rynku pracy potrzebni są informatycy po technikum, wiedzą, że po skończeniu takiej szkoły mają już konkretny zawód, i to taki na który jest zapotrzebowanie. Myślą także o podjęciu pracy już po skończeniu szkoły średniej, nie wszyscy są zdecydowani na dalsze studia.”

Kamila i Konrad – uczniowie III klasy

Nie wiemy jeszcze, co będziemy robić w dorosłym życiu. Dlatego decydujemy się na liceum. To nam daje szansę na późniejsze podjęcie decyzji, daje nam czas do namysłu. Na co zwracamy uwagę przy decyzji o wyborze szkoły? Najbardziej na program, jakie będą zajęcia, jakie też są zajęcia dodatkowe, jakie kółka zainteresowań. Chcemy też poznać nowych ludzi. Dlatego nie idziemy tam, gdzie nasi koledzy ze szkoły.

Nina – uczennica III klasy

Wiem już, że będę uczyć się w kierunku geodezji lub logistyki. Mam w rodzinie geodetę i zaciekawił mnie ten zawód. Mam już upatrzoną szkołę. Czym kieruję się przy wyborze szkoły? Głównie rekomendacją rodziny i przyjaciół. A najbardziej właściwie rodziców – bo oni wiedzą, co jest dla mnie najlepsze. Chciałabym, żeby ktoś z mojej klasy też poszedł ze mną do nowej szkoły. Ale niestety nikt nie chce iść do tej samej szkoły co ja. Więc jednak pójdę tam sama.

Michał, Mateusz i Sebastian – uczniowie III klasy o profilu informatycznym” link

Wiemy już, co chcemy dalej robić. Chcemy uczyć się informatyki, programowania. Dlatego planujemy iść do technikum. Uważamy, że liceum to nie dla nas, byłoby to przedłużenie gimnazjum. Dlaczego technikum? Ponieważ chcemy rozwijać naszą pasję, jaką jest programowanie. Na razie czujemy, że to jest wciąż amatorskie, chcemy jak najszybciej nauczyć się robić to profesjonalnie. Bardziej nawet niż samo świadectwo liczy się dla nas to, aby nauczyć się nowych rzeczy, żeby robić coś ambitniejszego.

Sebastian dodaje – konkretnej szkoły nie wybrałem jeszcze, ale w końcu wybiorę ją ze względu na kierunek kształcenia. Będzie to informatyka lub mechatronika. Co będzie dla mnie istotne przy wyborze szkoły? To, by miała w miarę wysoki poziom i dobre zaplecze techniczne.

Więcej informacji na temat bezpłatnych warsztatów, które możemy przeprowadzić także dla Twojej szkoł, znajdziesz tutaj! 

 

Wszystkim życzymy powodzenia na egzaminie. Trzymamy kciuki! Na pamiątkę zrobiliśmy kilka zdjęć!