Tydzień temu odbyła się w Technikum Kreatywnym trzecia edycja TechniConu. Tym razem wydarzenie poświęcone było grom. Na uczestników wydarzenia czekało wiele atrakcji, które miały podsumowań cały rok szkolny oraz pokazać szerokie spektrum zainteresowań nauczycieli naszej szkoły.

Wydarzenie podzielone było na trzy główne obszary: strefę artystyczną, strefę gamingową oraz strefę warsztatową. Pierwsza związana była z tworzeniem. Na uczestników czekały warsztaty z szycia oraz zajęcia z tworzenia (klejenia) trójwymiarowych modeli papierowych. Prace, które udało się przygotować naszym uczniom robią wrażenie!

Druga część wydarzenia poświęcona była grom: planszowym i komputerowym. Największą furorę robiły zajęcia z Jackiem Konczalskim, który odpowiedzialny był za nadzorowanie strefy World of Warcraft. Uczestnicy mogli zagrać w grę planszową z uniwersum oraz zapoznać się z zasadami karcianki. Pomimo zaangażowania i prób, nie udało się jednak pokonać Króla Lisza.

Dla fanów imprezowych gier planszowych czekała cała strefa z grami od Pana Myszy. Mniej lub bardziej widowiskowe, ale niezwykłe angażujące produkcje. Jedna strefa w całości dedykowana była japońskiej grze GO. W tym miejscu chcielibyśmy bardzo mocno podziękować Szczecińskiemu Klubu GO Porfirion za poświęcony czas, zaangażowanie oraz metodyczną naukę zasad tej wspaniałej gry.

Uważam, że GO to jedna z tych gier, która jest niezwykle potrzebna uczniom i przyszłym studentom informatyki. Pozwala rozwijać wyobraźnię i co najważniejsze, uczy podstaw algorytmiki. Jestem przekonany, że w przyszłych latach uda nam się wpleść grę GO w program nauczania zawodowego.

Filip Mozol, nauczyciel przedmiotów zawodowych

W turnieju indywidualnym turnieju Rocket League najlepszy okazał się Olgierd Kowalewski. Pokonał on w finale Michała Szałajko, wygrywając w wielkim finale 6:4. Widząc zaangażowanie naszych uczniów, jesteśmy pewni, że kolejny rok szkolny przyniesie więcej sportu elektronicznego w Technikum Kreatywnym.

Zwieńczeniem strefy gamingowej była kreatywna nauka języka angielskiego w grze VR Keep Talking and Nobody Explodes. Jest to produkcja, w której dwójka uczestników musi się ze sobą komunikować, aby wspólnie rozbroić bombę. Zabawa dostarczyła graczom mnóstwo radości i wiemy, że w przyszłości będziemy ją wykorzystywać do regularnych lekcji języka obcego.

Ostatnią częścią letniej edycji TechniConu 2022 była strefa warsztatowa. Uczniowie mogli zdobyć większą wiedzę o swojej przyszłości zawodowej poprzez udział w specjalnej strefie przygotowanej przez naszą doradczynię zawodową, Annę Olszewską. Poza tym na podopiecznych Technikum Kreatywnego czekały warsztaty fotograficzne z Tomaszem Seidlerem oraz warsztaty teatralne z Izą Szczepańską. Największym zainteresowaniem cieszyły się jednak specjalne warsztaty z nauki sztuki tatuażu. Dzięki sztucznej skórze oraz specjalnej maszynce, chętni uczniowie mogli w praktyce zobaczyć, jak tworzyć piękne i trwałe wzory. Jest to o tyle istotne, że absolwenci Technikum Kreatywnego specjalizujący się w grafice komputerowej, mogą w przyszłości kontynuować swoją karierę w studio tatuażu.

Letnia edycja TechniConu zakończyła się sukcesem. Nie myślimy o tym, aby poprzestawać i już zastanawiamy się nad kolejnymi wydarzeniami w Technikum Kreatywnym. Do zobaczenia po wakacjach!